Az EzerKert Programot a FruitVeB szakmai támogatásával és felkérésére a Fruitmarketing Kft. bonyolította le. A résztvevő 9 TÉSZ, valamint 4 feldolgozó közös célja volt a tudatos és napi szintű zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, a termékek minél részletesebb megismertetése, új vásárlók elérése. A friss meggy és az alma, valamint a belőlük készülő termékek- különös tekintettel a gyümölcslevekre, befőttekre valamint a szeletelt és friss almára- országos fogyasztásbővítő promóció sorozata komoly médiavisszhangot váltott ki. A kampány során helyszíni promóciók, közösségi médiakampány, pályázatok, PRcikksorozat és sajtóközlemények hívták fel a figyelmet a gyümölcsökben rejlő különleges lehetőségekre. A promóciók fő helyszínei a budapesti Mikulásgyár és a Nagykarácsony településen található Mikulásfalva voltak, míg a közösségi médiakampány a virtuális térben, elsősorban a Facebook-on működő Téli Alma Napok profiloldalon, valamint a kampány honlapján, a www.telialmanapok. hu oldalon zajlott.

A budapesti Mikulásgyárnál és a nagykarácsonyi Mikulásfalvában az „Almát minden Mikuláscsomagba” akció keretében több ezer gyermek mikuláscsomagjába került egész vagy előre szeletelt, csomagolt alma, jelentős mennyiséget közvetlenül a Mikulástól kaptak meg a látogatók. Az Alma Együttes énekese, Buda Gábor a színpadról osztotta az almát. A Mikulásgyárba szállított, összesen 12 000 csomag szeletelt almából kilencezret a kampány üzeneteit népszerűsítő hostessek osztottak szét, háromezer csomag pedig a Vöröskereszten keresztül jutott el a rászorulók részére. A Vöröskereszt sátrához érkező adományozók is kaptak a szervezet önkénteseitől egy-egy csomag szeletelt gyümölcsöt. 4 héten át tartott az „Én ma már ettem egy almát” fotópályázat. A budapesti Mikulásgyárban felállított fotófal előtt lefotózott pályázók közül 24-en nyertek National Geographic előfizetést. A kisfilm pályázaton korhatár megkötése nélkül – de főleg a 14-24 éves korosztály körében – az alma fogyasztását népszerűsítő videó elkészítése volt a cél. A pályázati felhívás a Klebelsberg Kuno Intézményfenntartó Központ segítségével jutott el minden érintett oktatási intézménybe. Az Alma Együttes énekesével, Buda Gáborral készült kisfilm a legnépszerűbb videó megosztó oldalon létrehozott Téli Alma Napok csatornán továbbra is elérhető. https://www.youtube.com/channel/ UCv1DyjB0b6JlmlzumhMsuRw November végén 10 hostess, reggel 7 órától 17 óráig Budapest frekventált helyszínein 3 nap alatt 30000 darab zacskóba csomagolt, nem barnuló, napokig elálló, a friss alma ízével és állagával teljesen megegyező szeletelt almát osztott ki.

A korán reggel munkába tartók örömmel vitték dolgozni a gyümölcsöt, szinte kivétel nélkül megjegyezve, hogy végre napközben is tudnak valamit rágcsálni! December utolsó két napján, csikorgó hidegben, a szeletelt almaosztások helyszínein friss, egész almát osztottak a hostessek. Több száz ember jelezte, így szilveszterre almás süteményt készít! A Földművelésügyi Minisztériummal együttműködve november végén a „Titokzatos sün-történetek” mese- és képregényíró pályázat gálaműsorán a kicsik és a nagyok kóstolhattak almát, szeletelt almát, almalevet, meggylevet és meggybefőttet. A Tészek saját környezetében az adventi vásárokon (Budapest, Székesfehérvár, Salgótarján, Kaposvár…), valamint Budapesten, összesen 250 alkalommal kóstolhatták meg a sokféle finom és egészséges terméket az érdeklődők. A friss alma, szeletelt alma és a préselt almalé összehasonlítására mindenhol lehetőség volt, csakúgy, mint a meggybefőtt és a 100%-os meggylé tesztelésére.

Az Ezerkert Program résztvevői:
• FruitVeB
• Fruitmarketing Kft.
• Balaton Ker-Tész Szövetkezet
• Botész Szövetkezet
• Észak-Alföldi Tész
• Fresh Fruit Tész Szövetkezet
• Gyümölcsért Termelői Értékesítő Kft.
• Havita – Tész Szövetkezet
• Medi-Fruct Tész
• Nógrád Tész Kft.
• Penta Família Szövetkezet

Keresztes György
Fruitmarketing Kft.