OMÉK

2015 belföldi attrakciója az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, népszerű nevén az OMÉK volt. A FruitVeB szakmai irányításával, a Fruitmarketing Kft. lebonyolításában Tészeink mind a 10 turisztikai régióban 1-1 standon várták az érdeklődőket. Hostesseink 25 000 adag kóstolót osztottak ki az 5 nap alatt, vendégül láttuk az orosz delegációt, politikusok, „celebek” mellett a látogatók ezrei ismerkedtek meg az EzerKert standokon a kiváló minőségű magyar élelmiszerekkel. A régióra jellemző tematikus termékek, termékpályák (meggy, paprika, kajszi, alma, bodza, homoktövis…) lehetőséget adtak egy különleges játékra is. A mind a 10 helyszínen aláírást gyűjtő vendégeink 1-1 tálca szatmári almát kaptak ajándékba, valamint indulhattak a fődíjként kisorsolandó környezetbarát kartoncsocsóért.

Vendégeink szeletelt almát, meggybefőttet, meggy, alma, szilva, bodza, homoktövis és kajszilevet is kóstolhattak. Rengeteg érdeklődőt vonzott a dió valamint az aszalt meggy. Csinos hostesseink dekorációs elemeket is készítettek a gyümölcsökből. A nagyrészt természetes anyagokból készült egységes standok a kiállítás leglátványosabb építményei közé tartoztak a látogatók szavazatai alapján, ráadásul az építmények és a dekoráció 90%-a újra felhasználható. Egyik legfontosabb célunkat, a Tészek ismertségének növelését tökéletesen szolgálta a rendezvény, bár továbbra is elmondható, hogy van hely a fejlődésre.

World Food Expo, Almaty, Kazahsztán

November első hetében egzotikus helyszín várt a magyar meggytermékekre. Kazahsztán korábbi fővárosa, Almaty 4500 km-re hazánktól és mindössze 200 km-re Kínától fekszik. A régió egyik motorjaként számon tartott országba a World Food Expo egyik kiállítójaként. az AMC közösségi standján jutottunk el. A meggy ismert gyümölcs a térségben, azonban feldolgozott formában ritkán jutnak a helyiek jó minőséghez. Az érdeklődők 3 napon keresztül bombázták kérdéseikkel oroszul a FruitVeB és a Fruitmarketing Kft. delegációját. Az érdeklődést jól mutatja, hogy a rádiós és televíziós interjúk mellett újságírói kérdésekre is többször válaszolni kellett. A tartósítószer nélküli magyar termékek igazi vonzerőt jelentettek, igaz az első kérdés rendszerint arra irányult, hogy hol kaphatók már. A kiállítás leggyakoribb termékei a különféle teák és rizsek voltak, Európa leginkább édességekkel képviseltette magát. Standunkon a meggy sokoldalúságát mutattuk be: befőtt, 100%-os gyümölcslé, pálinka, aszalt és fagyasztott meggy, konyak-meggy, tea, lekvár és szörp kínálta magát. Az orosz, kínai és kazah érdeklődők elérhetőségei már a Tészeknél, feldolgozóknál vannak.

Megyefutások

Fejér és Pest megye diákjai futottak az egészség jegyében Szarvas Mátyás ultrafutóval szeptember utolsó, valamint október első hetében. A „Táplálkozz, gondolkodj és élj egészségesen!” mottó keretében megyénként 5 nap alatt mintegy 250 km-t megtéve, több ezer iskolással kóstoltattuk meg az alma és a meggy termékeket, valamint a friss almát. A futás során érintett települések mintegy felén csatlakoztak az iskolák a kezdeményezéshez, sok helyen pedagógusok is megtették a néhány száz métertől 5 km-ig terjedő távokat. Érdekes volt megfigyelni, hogy gyakran a szemetesbe kerülő iskolaalmával ellentétben a mozgás után az utolsó darab is helyben elfogyott. Nagykőrösön a KER-TÉSZ Szövetkezet, míg Fejér megyében a BOTÉSZ érdemei elévülhetetlenek a sikerben. A két megye tapasztalatait feldolgozva, a visszajelzéket értékelve, cél jövő márciustól a folytatás. A futások során minden megyéről kisfilmek, majd egy mozifilm is készül. Major Gyula filmrendező és stábja kíséri és filmezi a csapatot. A napi beszámolók, kisfilmek és képek a www.ezerkert.hu oldalon tekinthetők meg.

KERESZTES GYÖRGY