A FRUiTVeB iRoDA 2018. évi első rendezvénye a berlini Fruit Logistica Kiállítás volt, amelyen 10 kiállító és 79 látogató részvételével vettünk részt. Ezt követően az első negyedévben három konferenciát rendeztünk: a tavalyi évhez hasonlóan az idén is március első péntekén a Gödöllői Szent István Egyetem Aulájában rendeztük meg évnyitó konferenciánkat, amely a 2017. gazdasági év értékelése mellett az ágazat versenyképességét nagymértékben befolyásoló két kérdéskörrel, az adórendszerrel és az öntözés problémakörével foglalkozott. Március 23án a Szabolcsi alma jövőjével, 28-án pedig a Meggypiaci helyzet elemzésével foglalkozó rendezvényt szerveztünk. A rendezvények az AMC támogatásával valósultak meg, mindhárom élénk érdeklődést váltott ki tagjaink körében (beszámolóink előző számunkban illetve honlapunkon olvashatók).

Szintén az első negyedévben szerveztük meg a zöldségtermesztéssel foglalkozó TÉSZ-ek szaktanácsadóinak tavaszi továbbképzését. A kétnapos továbbképzés témája elsősorban a növényvédelem és tápanyag-gazdálkodás időszerű kérdései voltak. A szaktanácsadók továbbképzése keretében május elején az Izraelben rendezett Agritech Kiállításra (öntözés kérdéskör), május végén pedig Lengyelországba (meggy- és almatermesztés) szerveztünk tanulmányutat.

Igyekeztünk tagjainkat felkészíteni a törvényi változásokra is, ezért felkészítő előadást szerveztünk a GDPR és az elektronikus számlázás kérdéskörében is.

Megkezdtük marketingprogramunk lebonyolítását is; több futóversenyen (pl. Vivicittá, BBU rendezvényei, stb.), illetve családi rendezvényeken tartottunk a zöldség-gyümölcs fogyasztást népszerűsítő kóstoltatást (MTK Családi Nap, Gyermeknapa Vasúttörténeti Parkban). A fogyasztást ösztönző programjainkat összehangoltuk a Védőnők Országos Egyesülete és a Magyar Dietetikusok Országos Egyesülete Gyermekeke Egészsége programjaival annak érdekében, hogy még több családhoz jusson el a 3x3 program üzenete.

Június közepén immáron harmadszor kezdtük meg a „Meggy a lelke…” címmel a meggyfogyasztást népszerűsítő kampányunkat, melyben az idén számos étterem vett részt országszerte (részletesen a www. meggyalalk.hu honlapon). Az éttermi promóciót a friss fogyasztást népszerűsítő kóstoltatással is kiegészítettük. Az év második felében számos programot szervezünk, melyekről folyamatosan tájékoztatást adunk honlapunkon és hetente megküldött hírlevelünkben egyaránt.

A FruitVeB Csapata