A FruitVeB az Agrármarketing Centrum megbízásából 2014. július 7. és augusztus 2. között a magyar dinnye bel- és külföldi fogyasztásösztönzése, valamint népszerűsítése érdekében széleskörű termékpromóciót valósított meg.

A szerve zet álta l megva lósított , ös�- szehangolt belföldi és nemzetközi dinnyepromóció tevékenységei között a magyar dinnyéről készített tájékoztató szóróanyagok (4-féle) összeállítása és sokszorosítása, áruházlánci kitelepülések és kóstoltatások szervezése, a kóstoltatásokhoz kapcsolódó installációk tervezése és sokszorosítása szerepelt. A magyar dinnye országos lefedettségű, összehangolt áruházlánci promóciója hat élelmiszer-üzletlánc – TESCO, SPAR, CBA, AUCHAN, METRO, LIDL – bevonásával 2014. július 10. és augusztus 2. között, heti három kitelepüléssel (csütörtök, péntek, szombat, napi minimum 8 órában) összesen 26 üzletben 78 alkalommal valósult meg. Az áruházlánci dinnyepromócióhoz két alkalommal (július 7-én CBA Kampánynyitó; július 15. SPAR) sajtótájékoztató is kapcsolódott, ahol a Földművelésügyi Minisztérium képviselői (Fazekas Sándor miniszter, Czerván György államtitkár), valamint ágazati szakértők (Dr. Mártonffy Béla elnök – FruitVeB; Oravecz Tamás elnök – Dinnyetermelők Országos Egyesülete) szólaltak fel és népszerűsítették a fogyasztók körében a hazai dinnyét.

Az áruházlánci termékpromóció elsődleges célcsoportja a magyar vásárlók – ezen belül kiemelten a háziasszonyok – voltak, akik nap mint nap döntenek az élelmiszerek beszerzéséről és a beszerzett áruk fajtájáról. A termékpromóciós kitelepülés alkalmával figyelemfelkeltő, dinnyéhez kapcsolódó dekorált pultnál két fő hosztesz kínálta a vásárlók körében az ízletesen tálalt felvágott dinnyeszeleteket, emellett kiosztották a dinnyéről összeállított tájékoztató szórólapot és ajánlották az adott üzletben fellelhető, friss magyar dinnyét. A tájékoztató anyagot az érdeklődő magával tudta vinni, otthon tanulmányozhatta és elkészíthette az azon található recepteket. Az érintett dinnyetermékpálya szereplőinek véleménye alapján a tájékoztatáson és a népegészségügyi hasznosság bemutatásán alapuló népszerűsítő és fogyasztásösztönző dinnyepromóció sikeres volt, a promóció/ kóstoltatás-sorozat közvetlenül már rövid távon is hatékonyan támogathatta a magyar dinnye fogyasztásának belföldi növekedését, a hazai dinnye termőfelület bővülését, a dinnyetermesztés és értékesítés jövedelmezőségének stabilitását, az exportpiacok bővülését, valamint a termékpálya szereplőinek szakmai együttműködést.