Béki Nándor a Berlini Magyar Nagykövetség mezőgazdasági és környezetügyi attaséja kérésünkre röviden összefoglalta a 2015 évi magyar megjelenés célját és koncepcióját. Mint fogalmazott, a Fruit Logistica kiállítás hagyományosan találkozó hely a zöldség-gyümölcs szektor szereplőinek. A kereskedők itt bonyolítják le azokat az informális beszélgetéseket, amelyek később kimunkálásra kerülnek és szerződésekben testesülnek meg. Így a magyar stand is egy közösségi tér, ahol a legegyszerűbb módon nyílik lehetőség a rövid találkozásokra, beszélgetésekre. Idén kiváló példáit láthattuk az összefogásnak, a közös érdekek mentén szerveződött bemutatkozásoknak. A másodlagos szerveződéseknek jelentős szerepe van a közös célok megfogalmazásában és bemutatásában. A Fruitmarketing Kft. EzerKert promóciója a termelői, feldolgozói kör, míg a Gyümölcsért Kft. a nemzetközi összefogás kiváló példája. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum közösségi standján a tészek mellett a Leader közösségek is bemutatkozhattak termékeikkel, de idén kapott helyet először a NAIK (Nemzeti Agrár Innovációs Központ) Gyümölcstermesztési Kutató Intézete, a hazai kertészeti innováció eredményeit képviselve. Örvendetes, hogy az éves seregszemlén egyre több hazai termelő, szakember vesz részt látogatóként mind egyéni kiutazóként, mind csoportosan a szakmai szervezetek szervezésében. A hazai mezőgazdasági, élelmiszeripari termékek promóciójában egyre nagyobb szerepet szeretne vállalni a Nagykövetség. Diplomáciai támogatást jelent egy-egy rendezvénynek, ha a meghívón a követség neve is szerepel. De tevőlegesen is részt vehet a szervezésben, mint ahogyan a mostani Fruit Logistca rendezvényen is történt a meggy promóció kapcsán. Nem csak itt, de más jelentős német rendezvényeken, mint a Grüne Woche is szerepet vállaltak a magyar termékek promóciójában, így segítve a nemzetközi gazdasági kapcsolatok bővítését.

(LDH)