Lengyelországban 2008 és 2010 között folytattak először a zöldség- gyümölcs fogyasztást segítő kampányt a „ 5 a Day” rendszerben. A felmérések szerint a kampány végére a kisgyermekes anyák igénye növekedett az egészséges táplálkozást biztosító zöldségek, gyümölcsök és levek fogyasztása iránt. A megkérdezettek 44 %-a volt tisztában azzal, hogy egy-egy gyümölcs vagy zöldségféle elegendő-e a napi kívánatos fogyasztási mértékhez. Ez az adat 10 %-kal volt nagyobb, mint a kampány előtt. A felmérés szerint az anyák ajánlják az egészséges termékeket a gyermekeiknek. A gyerekek 29 %-a kedveli az ivóleveket és a nyers zöldség és gyümölcs helyett fogyasztja. Tízből hat anya tisztában van a zöldségek és gyümölcsök értékével, tudják, hogy kiváló vitamin és ásványi anyag források. Mielőtt a második kampány elkezdődött, a korábban nyilatkozott anyák 50%-a vélte úgy, hogy a napi ötszöri zöldség-gyümölcs fogyasztás javította gyermeke egészségét és közérzetét.

A megkérdezettek 75 %-a szerint ezek a termékek az egészséges táplálkozás alapjai. Az eredmények azt a pozitív hatást tükrözik, hogy a lengyel társadalomban a rendszeres zöldség-gyümölcs fogyasztás egyre inkább elfogadottabbá válik. A legutóbbi promóciót 2014 szeptemberében indították Lengyelországban, de párhuzamosan Romániában is. A kampányt az ivóleveket előállítók szövetsége kezdeményezte, finanszírozása uniós alapokból, a nemzeti költségvetésből és nemzeti agrármarketing alapból történik. A kampány a televíziós csatornákon, irányadó nyomtatott médiában folyik mindkét országban. Különböző játékok formájában az interneten is kampányolnak, valamint média beszélgetéseket szerveznek szakemberekkel és népszerű személyiségekkel mind a két országban.

Forrás:
Special Fruchthandel Magazin,
2014. 08. 22.